fredag 17. desember 2010

Torstein Flakne 50 år.

Ja, i dag fyller en av de største profilene innen norsk musikk 
50 år.
GRATULERER MED DAGEN TORSTEIN!!!
Dagen feiret han med en fantastisk konsert i Olavshallen sist lørdag. Og for en konsert det ble. Dag Erik Pedersen var konferansier, og ledet oss gjennom den lange musikalske karrieren til Flakne. At det hele ble innledet med at Dag Ingebrigtsen kom svevende som en engel fra taket var bare som det skulle være. Latteren satt igrunnen løst den kvelden. Men det gjorde jammen meg tårene også...


At oppsummeringa startet med The Kids var jo også naturlig. Hun er forelska i lærer'n og Vil du værra me' mæ hjem i natt er jo udødelige slagere. Og for meg som var fjortis da de sangene lå på hitlistene ble det en skikkelig mimrestund.

Torstein hadde valgt å bruke bursdagen sin til å gi istedet for å få. Men en gave fikk han ihvertfall overrakt på scenen. Gutta i Too Far Gone påsto at de hadde brukt høsten til å lage et kunstverk til Torstein. Det var ekte hjemmelaget og det kom til å forandre karakter gjennom årstidene. Det som ble avduket var en palle med ved...
Det nytter ikke å få med alle artistene som deltok på konserten i et blogginnlegg. Men jeg lar et bilde av Sie Gubba representere de fleste. Høydepunktene sto i kø under konserten. Og felles for dem alle var at de hadde en eller annen forbindelse med Torstein Flakne.

Og stort var det å sitte i salen og se det norske flagget, gamle fotballhelter og høre Alt for Norge...
... og enda større å se de hvite og svarte draktene og høre Olavshallen bli fylt av Rosenborgsangen...


Og når den store finalen kom med Stage Dolls, var hjertet både stort og varmt.
Jeg kan ikke annet enn gratulere deg igjen Torstein. Takk for en fantastisk konsert. Og takk for all den flotte musikken du har gitt meg gjennom snart 30 år. Når vi engang blir gamle og havner på gamlehjem, så bestiller jeg rommet ved siden av ditt. Også håper jeg du fyller hele avdelingen med god rock...

1 kommentar: